NALAGANJE

Vpiši iskalno poizvedbo

4 karakteristike podjetja za prodor na tuje trge

Deli

Dandanes se morajo resna podjetja dokazovati na različnih trgih in ne zgolj doma. Seveda je potrebno najprej osvojiti domači trg, kar je potem lepa popotnica za prodor na tuje trge. A pred tem je potrebno postoriti še marsikaj na tem področju.

Kar tako na slepo seveda ne gre. Potrebno se je pozanimati, na kakšen trg se vstopa, kakšna je tam konkurenca, pravila, zakoni in kolikšno je povpraševanje za storitev, ki jo podjetje ponuja. V tokratnem članku se bomo dotaknili glavnih karakteristik podjetja, ki so pomembne za prodor na tuje trge.

1. Uspeh na domačem trgu

Če se želi podjetje uspešno predstaviti na tujem trgu, mora najprej doma dokazati, da je najboljše na svojem področju. Na ta način pride do potrebnega znanja in referenc, ki nekaj pomenijo tudi v tujini. Navadno je tako, da je vstop na tuje trge zahtevnejši zaradi večjega trga, a tudi zaradi večjega števila konkurentov.

Podjetje, ki je doma v svoji panogi na vrhu, ima precej večje možnosti za uspeh v tujini. Lažje je priti do posla kot tudi do ljudi, ki to na začetku sploh omogočijo.

2. Preverjanje trga in konkurence na tujem

Pred vstopom na tuji trg je potrebno le-tega vedno podrobno analizirati. Preveriti je potrebno vso potencialno konkurenco, se prepričati, da je še vedno prostor za kaj novega, a hkrati preveriti tudi kupce, njihove navade in kupno moč.

Analiza konkurence na tujem trgu

Pred poskusom prodora na tuji trg opravite analizo konkurence.

Z vsemi podatki je nato precej lažje postaviti ustrezno vizijo in strategijo podjetja, ki se podaja na tuje trge. Seveda tudi to še ni vse, a o ostalem bomo nekaj več zapisali v naslednjih vrsticah.

3. Povezave in odprta vrata

Povsem mogoče je, da je podjetje izjemno uspešno doma, obvladuje trg in se lahko samozavestno poda tudi v tujino. A ta korak je vse prej kot enostaven in ga skorajda ni mogoče narediti na lastno pest.

Preveriti je potrebno regulatorje tega trga, zakonodajo, pa tudi potrkati na prava vrata. Prav zato se večina podjetij odloči pri tem najeti svetovalno podjetje, ki deluje na tujem trgu, kamor podjetje vstopa. Na ta način se odpirajo prava vrata in se zadosti tam veljavni zakonodaji.

4. Večjezična spletna stran

Je pa še ena zelo pomembna zadeva, ki jo je potrebno urediti doma, še preden se podjetje odloči stopiti preko naših meja. Vsekakor mora imeti ustrezno pripravljeno spletno stran, s katero bo konkuriralo na trgu, kamor se podaja. To pomeni, da je njena vsebina na voljo (najmanj) v angleškem jeziku, vsekakor pa je najbolj priporočljivo, če podjetje za vsak tuji trg pripravi celotno vsebino tudi v ustreznem jeziku.

Večjezična spletna stran

Dober primer večjezične spletne strani – Kovinc d.o.o.

Ni nepomembno niti to, na kateri domeni spletna stran stoji. V Sloveniji velja za zgled omeniti podjetje Kovinc d.o.o., ki s svojo spletno stranjo kovinc.com v angleškem jeziku zagotovo predstavlja vzorčni model. Ker podjetje deluje tudi na nemško govorečih trgih, boste njihovo spletno stran našli tudi na domeni kovinc.de, torej na domeni z nacionalno končnico Nemčije.

Se na tuje trge nameravate podati tudi vi? Le pogumno in preudarno!