NALAGANJE

Vpiši iskalno poizvedbo

Kako zagnati spletno trgovino?

Deli

Vsak posel je po svoje izziv. Ali se ga posameznik loti, pa je odvisno od njegovih želja, znanj in idej, za katere meni, da so prava pot do poslovnega uspeha. Glede na to, da je internet zavzel pomemben del v naših življenjih, ni nič nenavadnega, da se tam odvija tudi vse več posla.

Eden klasičnih kanalov za uspešno poslovno zgodbo so spletne trgovine. Na srečo danes to sploh ni več tako komplicirano kot pred leti, ko je vzpostavitev spletne trgovine stala na tisoče evrov. Danes si lahko v podjetju spletno trgovino postavite kar sami. Najbolj priljubljena okolja za to so WooCommerce, BigCommerce, Magento (zdaj Adobe Commerce), OpenCart, Prestashop in Shopify.

Poslovni model

Prvi korak pred vzpostavitvijo spletne trgovine mora biti seveda poslovni model, v katerem boste predvideli vse detajle posla, ki je pred vami. Če imate idejo, da bi prodajali samo en izdelek, boste morali zanj najti ustrezen trg. Ne glede na to, ali gre za več izdelkov ali pa nišno kategorijo, bo treba pred pričetkom dela analizirati in ovrednotiti trg.

Poslovni model trgovine

Prvi korak do spletne trgovine je načrtovanje poslovnega modela.

Pri tem ne smete pozabiti na finančno plat. Koliko ljudi v podjetju bo živelo od prodaje, koliko denarja boste namenili v oglaševanje in druge tekoče stroške. Če boste vse skupaj počeli sami, tudi odpošiljali izdelke in skrbeli za spletno stran, bo to seveda precej ceneje, a kaj dosti več kot to v podjetju ne boste mogli početi.

Kako do spletne trgovine?

Spletna trgovina je bila nekoč sinonim za visoke stroške izdelave. K sreči temu danes ni več tako, saj si lahko prodajno mesto na spletu ustvarimo kar sami. Za tiste, ki poznate WordPress, bo najbolj logična izbira WooCommerce vtičnik v kombinaciji z grafično predlogo, namenjeno za spletne trgovine.

Vzpostavitev sistema je dokaj nezahtevna, vse potrebne informacije pa so na voljo na spletu. Torej bo potrebno vložiti le nekaj svojega dragocenega časa. Seveda pa lahko izdelavo spletne trgovine zaupate tudi kateri od spletnih agencij, ki se s tem ukvarjajo. Cene se gibljejo od 800 € naprej.

Plačilni sistemi

Pred pričetkom izdelave spletne trgovine je potrebno razmisliti tudi o tem, katere vrste plačil bo ta sprejemala. Najbolj osnovni so PayPal, plačilo po povzetju in predplačilo na TRR. Vsekakor je na ta seznam dobro dodati še kreditne kartice in morda Valu.

Prav tako pa pri plačilnem delu ne gre pozabiti na davčno blagajno. Za vse vrste plačil je sicer ne potrebujete, a skorajda verjetno bo to kar nujno potrebno. Povezava davčne blagajne s spletno trgovino ni pretirano zahtevna, jo pa lahko za vas opravijo tudi zunanji izvajalci.

Oglaševanje

Ko je spletna trgovina enkrat pripravljena in so izdelki vneseni, je čas za oglaševanje. K sreči je digitalnih kanalov v ta namen zares veliko in kar nekaj je takšnih, ki dajejo odlične rezultate. Zagotovo bo eden pomembnejših tisti na socialnih omrežjih, kjer lahko z nekaj kliki ustvarite filter, ki dobesedno poišče kupca za vaš izdelek.

Ne pozabite niti na Google oglase kot tudi ne na moč email marketinga. V tem primeru boste potrebovali kvalitetno bazo prejemnikov, za kar pa boste poskrbeli tako, da boste na seznam prejemnikov email sporočil dodajali tudi tiste, ki so v vaši trgovini že kupovali. Pri tem ne pozabite, da morajo biti osebni podatki pridobljeni na zakonit način, hkrati pa je potrebno z njimi tako tudi ravnati pri shranjevanju in obdelavi.

Analizirajte pridobljene podatke

Pred zagonom spletne trgovine poskrbite za ustrezna orodja za merjenje obiskanosti strani, saj boste na ta način prišli do zelo uporabnih podatkov. Te boste kasneje uporabili in nadgradili pri snovanju novih marketinških kampanj. En del naj se nanaša na obisk spletne trgovine, drugi pa na podatke prvih oglasnih kampanj na socialnih omrežjih in drugod. Iz tega bo sledila optimizacija ciljanja, hkrati pa tudi optimizacija stroškov in povečanje prodaje.